Sandėlio procesų optimizavimas Baltijos šalių pakavimo reikmenų mažmenininkui „PaperSeal“.

Įmonės pavadinimas: PaperSeal

Šalis: Lietuva, Latvija, Estija

Veiklos sritis: siuntimo ir dekoratyvinio pakavimo medžiagų prekybos kompanija

Darbuotojų skaičius: 11-50 darbuotojų

VentorTech sprendimai: Odoo Direct Print PRO, Ventor, Odoo konsultavimas

Tikslas: Įdiegti mobilius barkodų skaitytuvus visose sandėlio operacijose ir optimizuoti procesus nuo užsakymo iki apmokėjimo

 

Apie įmonę

„PaperSeal“ yra pakavimo medžiagų ir dekoratyvinės pakuotės mažmeninės prekybos įmonė, kuri suteikia galimybę apsipirkti internetu ir fizinėse parduotuvėse, veikianti Baltijos šalyse: Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

PaperSeal Shop

Jie parduoda įvairias pakavimo ir dekoratyvines medžiagas, tokias kaip kartoninės dėžės, transportavimo dėžės, tvirtinimo juostos, vokai, dovanų dėžutės, maišeliai ir kt.


Verslo modelis

Verslo modelis

Prekių pardavimas vyksta tiek gyvai, tiek internetu (naudojant Magento 2 internetinę parduotuvę), užsakymai automatiškai importuojami į Odoo ERP per Odoo Magento 2 jungtį. Tuomet užsakymų rinkėjai naudoja mobiliuosius kompiuterius ir renka prekes iš sandėlio, supakuoja jas ir atspausdina siuntimo etiketes. Tuomet gauti sekimo numeriai eksportuojami į Magento ir yra matomi pirkėjo asmeninėje paskyroje.


Problemos

Veikdami rinkoje nuo 2013 m. ir nuolat augdami, „PaperSeal“ susidūrė su įprasta verslo masto didinimo kliūtimi – efektyvumo stoka sandėlio operacijose.

„Didelė dalis problemų, susijusių su efektyvumo stoka, buvo susijusi su inventoriaus valdymu. Kadangi produktų linija ir užsakymų skaičius vis augo, mums buvo sunku sekti produktų kiekius, jų vietas ir išlaikyti užsakymų apdorojimo greitį.“

Warehouse picture

Buvo išskirtos trys pagrindines problemos:

  1. Sandėlio valdymo sistemos (WMS) trūkumas
    „Naudojome mobiliuosius planšetinius kompiuterius užsakymams atidaryti mūsų elektroninėje parduotuvėje ir tiesiogiai iš jos rinkti prekes. Naudotis planšetiniais kompiuteriais buvo nepatogu, nes jie buvo per dideli, kad juos būtų galima nuolat nešiotis. Be to, buvo sunku sekti, kas ką rinko, ypač augant rinkėjų skaičiui. Greitai pastebėjome, kad kiekvienas naujas darbuotojas sandėlyje pridėdavo vis mažiau efektyvumo.“
  2. Išmaniųjų surinkimo maršrutų trūkumas
    Turint sandėlį (iki 3000 m²) su 4–9 eilėmis, rinkėjams dažnai tekdavo grįžti į jau apeitas zonas renkant tą patį užsakymą, o vėliau dar kartą renkant kitą užsakymą ir taip toliau.
  3. Geros Odoo konsultantų pagalbos trūkumas
    Odoo partneriai neturėjo pakankamai logistikos srities žinių, todėl suprasti specifinius verslo procesus buvo sudėtinga.


Tikslai

Jie nuo pat pradžių buvo įsitikinę, kad nori naudoti Odoo, nes ši sistema vis dar turėjo tam tikrų panašumų su jų buvusia OpenERP sistema.

„PaperSeal“ projekto vadovas paprašė mūsų padėti optimizuoti kasdienes inventoriaus operacijas ir padidinti sandėlio efektyvumą.

Jis iškėlė tris pagrindinius tikslus sandėlio optimizavimui:

  1. Integruoti mobiliuosius barkodų skenerius visoms kasdienėms operacijoms.
  2. Sukurti sandėlio žemėlapį ir optimizuoti surinkimo maršrutus.
  3. Įdiegti produktų brūkšninius kodus per Odoo.


Ventor PRO: Odoo brūkšninių kodų programa

Kitas žingsnis buvo mobiliųjų barkodų skenerių ir Ventor programos diegimas į kasdienius procesus. Atlikdami Odoo pakeitimus, jie tuo pačiu metu testavo Ventor. Jie išbandė įvairius mobilius barkodų skenerių modelius, geriausiai pritaikytus skirtingiems Odoo operacijų tipams: gavimamsvidiniams perkėlimamsužsakymų surinkimui, ir pakavimui

Barcode scanner picture

„Mums patinka Ventor programos lankstumas, kuris leidžia ją naudoti bet kuriame Android įrenginyje. Pavyzdžiui, mūsų rinkėjams parinkome tvirtinamus ant riešo mobilius kompiuterius kartu su piršto barkodų skeneriais. Mums buvo labai svarbu, kad rinkėjas turėtų abi laisvas rankas ne tik produktų surinkimui, bet ir galėtų saugiai valdyti užsakymų rinktuvą.“


Odoo sandėlio žemėlapis

Visiems sandėliams buvo priskirti atitinkami pavadinimai ir brūkšniniai kodai visoms zonoms ir vietoms, remiantis geriausia sandėlio ekspertų praktika. Visos sandėlio vietos buvo importuotos į Odoo.

Warehouse map picture


Odoo surinkimo maršruto optimizavimas

Remiantis sandėlio žemėlapiu, buvo sukurtas optimalus surinkimo maršrutas, kuris buvo įdiegtas į Odoo naudojant surinkimo ir rezervavimo strategijos programą.

„Surinkimo ir rezervavimo strategijos modulis padėjo mums sukurti individualų surinkimo maršrutą, optimizuotą būtent taip, kaip mes norime.“


Klasterinis surinkimas Odoo

„Klasterinis surinkimas leidžia mums rinkti ir rūšiuoti kelis užsakymus vienu metu. Dabar 4 rinkėjai gali lengvai pasiekti tokį patį surinkimo greitį, kokį anksčiau pasiekdavo 8 rinkėjai.“

Turėdami daug užsakymų kasdien, „PaperSeal“ naudoja Ventor klasterinio surinkimo funkciją, kad galėtų vienu metu rinkti kelis užsakymus. 

Naudodamas Ventor klasterinį surinkimą, klientas gauna šiuos privalumus:

  1. Vienas rinkėjas vienu metu renka kelis Odoo užsakymus.
  2. Užsakymai yra rūšiuojami surinkimo metu; nereikia gaišti laiko pakavimo zonoje.
  3. Rinkėjai taupo vaikščiojimo laiką, sekdami optimalius maršrutus.

„Mes naudojame klasterinį surinkimą užsakymams ir rūšiuojame juos į surinkimo dėžes. Šios dėžės turi priskirtus pavadinimus, kurie iš esmės yra pakavimo zonos antrinės vietos. Pakavimo metu vietoj operacijos brūkšninio kodo nuskenuojame dėžę, ir Ventor akimirksniu suranda su ta dėže susietą surinkimą.“

Cluster picking


Odoo Direct Print PRO

Nebėra poreikio siųstis bet kokią PDF ataskaitą iš Odoo, pavyzdžiui, surinkimo operacijas ar siuntimo etiketes, ir rankiniu būdu jas spausdinti. „PaperSeal“ naudoja Odoo Direct Print PRO  programą. Automatinio spausdinimo scenarijai leidžia akimirksniu atspausdinti bet kokį dokumentą iš Odoo. 

Pavyzdžiui, kai pakuotojas patvirtina užsakymą Ventor sistemoje, jis gauna išspausdintą siuntimo etiketę per kelias sekundes.

„Taip pat naudojame Odoo Direct Print PRO lengvam važtaraščių spausdinimui ir produktų brūkšninių kodų spausdinimui tiesiogiai iš mobilaus barkodų skenerio.“


Odoo produktų brūkšniniai kodai

Klientas niekada neturėjo produktų brūkšninių kodų Odoo sistemoje. Jie nuskenavo visus produktų brūkšninius kodus į Odoo nuo nulio, naudodami Ventor Quick Info meniu. Kai kurie produktai turi daugiau nei vieną brūkšninį kodą, todėl tokiais atvejais jie naudoja Product Multiple Barcodes modulį. 

Product barcodes


Ventor PRO pritaikymai

Niekam ne paslaptis, kad kiekvienas verslas yra unikalus ir dažnai reikia kurti Odoo pritaikymus, atitinkančius specifinę kliento darbo eigą. Tas pats buvo ir su Ventor PRO: Odoo brūkšninių kodų skenavimo programa.

„PaperSeal“ atveju mes pritaikėme pakavimo darbo eigą programoje ir patobulinome prieigos teisių nustatymus Ventor Base programoje (Odoo modulis, išplečiantis Ventor funkcionalumą), kad būtų pasiekta lankstesnė ir klientui tinkama sprendimų sistema.

Ventor customizations

Klientas gali keisti Ventor nustatymus iš Odoo (pvz., apriboti tam tikras operacijas tam tikram vartotojui, apriboti prieigas prie vietų ar sandėlių, leisti dirbti su inventoriaus koregavimais ir t. t.)

Svarbu paminėti, kad Ventor PRO yra lengva pritaikyti, be to, perėjimas į naujas Odoo versijas yra paprastas. Ko negalima pasakyti apie standartinę Odoo brūkšninių kodų programą (prieinamą tik „Enterprise“ vartotojams), o ateityje šio pritaikyto kodo visiškai neįmanoma migruoti. Su Ventor PRO galite pamiršti migracijos problemas. 


Odoo konsultacijos

Kadangi klientas turėjo vietoje dirbančią Odoo kūrimo komandą, didžiąją dalį kūrimo darbų atliko ši komanda. VentorTech, o konkrečiai Ventor CBDO Vitaly Eremeev, buvo įtrauktas kaip konsultantas dėl Odoo sandėlio dalies. Turėdami didelę patirtį Odoo invenotriaus srityje, greitai išsiaiškinome pagrindines problemas ir pasiūlėme optimalius sprendimus.

Bendradarbiavimas buvo naudingas abiem pusėms. „PaperSeal“ projekto vadovas suteikė mums daug naudingų atsiliepimų apie Ventor. Mes patobulinome serijinių numerių proceso eigas, partijų ir klasterinį surinkimą, programos UX, kartu su programos vertimu į lietuvių kalbą, ir dar daug daugiau.

Visada malonu dirbti su tokiais klientais🙂


Rezultatai

„PaperSeal“ padidino savo sandėlių efektyvumą. Visos kasdienės operacijos buvo optimizuotos naudojant brūkšninių kodų skaitytuvus ir spausdintuvus, sujungtus su Odoo. 

Prekių priėmimas ir serijinių numerių kūrimas naujiems produktams, vidiniai perkėlimai į sandėlio vietas ir fizines parduotuves, inventoriaus koregavimai, surinkimas pagal greičiausią maršrutą, pakavimas su momentiniu siuntimo etikečių spausdinimu – dabar tai mums leidžia per dieną apdoroti dvigubai daugiau užsakymų su tuo pačiu personalu.

  • Visa tai leido mums padidinti užsakymų apdorojimo efektyvumą 100%.
  • Žymiai sumažinome savo išlaidas.
  • 5 kartus sumažinome klaidų skaičių ir pagerinome bendrą klientų pasitenkinimą.
  • Mes jau 18 mėnesių naudojame Ventor programą kiekvienam perkėlimui mūsų sandėlyje.

Žinoma, visa tai neįvyko per vieną dieną. Odoo optimizacija yra niekada nesibaigiantis procesas, ir mes toliau atnaujiname savo sistemas ir diegiame naujausias programų funkcijas. Kai kurie atnaujinimai yra didesni, kai kurie mažesni, tačiau padarytų net ir nedidelių dešimt patobulinimų susideda ir galutiniame rezultate suteikia pastebimą rezultatą.



parašė

Vasily Puntus

Marketingo vadovas "VentorTech"